مقالات مقالات .

مقالات

سیم کارت چیست

با پیدایش “همراه اول” بعنوان اولین اپراتور ایرانی ، کاربران به خرید سیم کارت همراه اول دائمی هجوم آوردند و علاقه مندی افراد به این تکنولوژی موجب شد تا اپراتورهای دیگری نیز پا به عرصه فعالیت بگذارند.

 

سیم کارت چیست ؟
جالب است بدانید که از سال 1991 سیم کارت شده است. در ابتدا شرکتی آلمانی، این قطعه را برای شبکه‌ای فنلاندی طراحی کرد. از آن موقع تاکنون میلیاردها سیم‌کارت به فروش رسیده است.

سیم کارت یا شناس‌کارت (ماژول شناسانندهٔ مشترک) جز جدایی‌ناپذیر تلفن همراه برای برقرار ارتباط به شبکه سیستم جهانی ارتباط همراه (GSM) است. این سیستم جهانی در 193 کشور دنیا به‌صورت استاندارد مخابراتی، اطلاعات و شناسنامه را در این قطعه ذخیره می‌کند.

سیم کارت چیست و چه چیزی در سیم کارت ذخیره می‌شود؟
یک سیم کارت ، شماره شناسایی جهانی مشترک (IMSI) را در داخل خود ذخیره می‌کند. این شماره یک عدد 15 رقمی است که در داخل موبایل شخص قرار می‌گیرد. IMSI جز مهمی برای جستجو و شناسایی است و مشخص می‌کند که کدام دستگاه اکنون متصل است.

سیم کارت، اطلاعات شناسایی شخصی، شماره تلفن موبایل، دفترچه تلفن، پیامهای متنی و دیگر دیتا را نگه میدارد. به سیم کارت میتوان بعنوان یک دیسک سخت یا هارد دیسک مینی فکر کرد که بطور خودکار تلفنی را که به آن وارد شده، فعال میکند.

سیم کارت چیست و چگونه کار می‌کند؟
سیم‌کارت عموما این‌گونه کار می‌کند:

وقتی گوشی خود را راه‌اندازی می‌کنید، سیستم گوشی شما IMSI را شناسایی کرده و برای دکل‌های مخابراتی برای مجوز دسترسی به ارتباط ارسال می‌کند.
شبکه مرتبط IMSI شما و Ki مشترک آن را در داخل پایگاه داده‌ها جستجو می‌کند.
با فرض آنکه IMSI و Ki معتبر بودند، اپراتور مخابراتی یک شماره تصادفی را با Ki با استفاده از الگوریتم رمزنگاری GSM برای پردازش SRES_2 هماهنگ می‌کند و یک راه منحصربه‌فرد با شماره‌ای منفرد و تازه تولید می‌کند.
شبکه مخابراتی دومرتبه این شماره را به گوشی شما ارسال می‌کند که در حقیقت به سیم‌کارت می‌رسد و با الگوریتم مشابه یک شماره جدید تولید می‌شود و این شماره دوباره به دکل مخابرات ارسال می‌شود.
اگر هر دو شماره تطابق داشته باشند، سیم‌کارت بلامانع تلقی شده و به شبکه متصل می‌شود.


انواع سیم کارت از لحاظ اندازه
سیم کارت سایز کامل(سایز معمولی)
سیم کارت میکرو
سیم کارت نانو
تقسیم بندی سیم کارت از لحاظ شبکه های ارتباطی
شبکه های ارتباطی به سه دسته 4G،3G،2G،1G تقسیم میشوند.تفاوت این شبکه ها در سرعت مکالمه ، ارسال پیامک و شبکه دیتا با هم است که در حال حاضر شبکه 4G یا همان LTE دارای بالاترین سرعت انتقال داده در دنیا میباشد.

تفاوت شبکه نسل سوم و چهارم تلفن های همراه
تفاوت اصلی میان شبکه 4G و 3G در سرعت اینترنت و انتقال اطلاعات دیتا میباشد. به طوری که در شبکه LTE سرعت تا چهار برابر نسل سوم تلفن های همراه میباشد. در ضمن این تفاوت در کیفیت مکالمه و سرعت انتقال پیام نیز تاثیر بسیاری دارد.

مرکز خرید و فروش سیم کارت سیم سنتر
چنانچه شما کاربران گرامی قصد خرید سیم کارت همراه اول ، ایرانسل ، تالیا و رایتل را دارید می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه نموده و سیم کارت رند مورد نظر را انتخاب و اقدام به خرید نمایید.


منبع:https://virgool.io/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۹:۴۱ توسط:admin موضوع: نظرات (0)